יוזמה בוואטסאפ הובילה להקמת מוקד תפילות לחיילים

24 יול

"מוקד התפילות העולמי" אותו הקים חיים, חרדי תושב בית שמש, נועד לשדך בין שמות של חיילים לבין חרדים המוכנים לאמץ שם ולהתפלל לבריאותו. יוזם המוקד לגל"צ:" ביממה הראשונה למעלה מ-4,000 אנשים אימצו שמות חיילים". האזינו

אוריה אלקיים

הציבור החרדי אמנם אינו מתגייס בהמוניו לצה"ל, אך בעת מלחמה לבו עם החיילים בחיפוש אחר דרך משלו לתרום למאמץ המלחמתי. מיזם מעניין הוא "מוקד התפילות העולמי", ובאמצעותו ניתן לקבל שם של חייל שנמצא כעת בלחימה בעזה – ולהתפלל למענו, ואפשר גם למסור שם של קרוב משפחה, או חבר שנלחם בחזית – על מנת שאחרים יתפללו עליו.

גם כאן הכל החל בכלל בהודעת וואטסאפ שהתגלגלה עם הכניסה הקרקעית לעזה. חיים, חרדי מבית שמש ומי שעומד מאחורי היוזמה, ביקש לקבל שמות בעבור תפילה על החיילים. מהר מאד הגיע מספר הפונים למאות, וחיים שלא עמד בנטל, החליט להקים מוקד טלפוני שמבוסס על תא קולי ופועל 24 שעות ביממה.

בתכניתנו "מה בוער" עם רינו צרור סיפר יוזם מוקד התפילות למען חיילי צה"ל כי ההיענות הולכת וגוברת. "ההעינות גדולה מאוד, וכבר ביום הראשון שהמערכת עובדת למעלה מ-4,000 אנשים כבר אימצו שמות של חיילים".

כמו כן, חיים הסביר איך המערכת עובדת: "המערכת הממוחשבת מבקשת ממך לומר את השם של החייל שלך, או לקבל שם של חייל, ואז מי שמתקשר לקבל שם של חייל הוא מאמץ אותו אליו, ומאותו הרגע שהוא מאמץ אותו עד סוף הלחימה – הוא לומד לרפואתו, מתפלל לרפואתו וחושב עליו".

רשת הוואטסצפ שעוברת ימים קשים עם גל עכור של שמועות כוזבות יכולה להתנחם גם בדברים טובים שיוצאים ממנה, בדיוק כמו המיזם הזה.

http://glz.co.il/1363-46972-he/Galatz.aspx

כתיבת תגובה